5 secrete sa-ti pastrezi puternice ligamentele si tendoanele

5 secrete sa-ti pastrezi puternice ligamentele si tendoanele - Artro Sport Clinic

Cand ne dorim sa dobandim o forma fizica buna, de obicei ne indreptam atentia spre tonifierea musculaturii. Insa muschii reprezinta doar un aspect al acestei probleme. Orice antrenor sportiv si orice medic ne vor spune ca este foarte important sa avem grija si de tendoanele si ligamentele noastre. Acestea leaga muschii de oase si, daca nu sunt destul de puternice, pot restrictiona miscarile si ne pot predispune la raniri serioase. Cineva care sufera o ruptura musculara se va vindeca mai rapid decat un altul care a fost diagnosticat cu o ruptura partiala a unui tendon, spre exemplu. Iar daca un ligament este complet rupt, va fi nevoie de o interventie chirurgicala. Puterea unui muschi este conditionata de capacitatea tendoanelor de a prelua forta generata de acesta. Iar sanatatea sistemului osos depinde si ea de starea ligamentelor, care trebuie sa mentina articulatiile in conditii optime de functionare.

5 secrete pentru a avea ligamentele si tendoanele puternice

Ligamentele si tendoanele sunt formate in mare parte din colagen, o proteina structurala fibroasa, insolubila, iar prin stimularea productiei de colagen contribuim la sanatatea acestora.

Iata 5 secrete sa va pastrati puternice ligamentele si tendoanele.

  1. Daca vrem sa ne intarim aceste structuri ale corpului trebuie, in primul rand, sa ne inarmam cu rabdare. Fortifierea lor dureaza mai mult, pentru ca ligamentele si tendoanele primesc o cantitate mai mica de sange chiar si decat oasele. De aceea, un os rupt se vindeca in patru pana la sase saptamani, iar un tendon sau ligament in noua luni. Cercetatorii de la Universitatea din Copenhaga sustin ca e nevoie de cel putin doua luni de antrenament intensiv pentru a produce schimbari structurale (a creste sinteza de colagen) in tendonul lui Ahile. Este nevoie asadar de perseverenta, iar intr-o luna, doua, vom vedea diferenta.
  2. Exercitiile fizice ajuta la producerea de colagen. Ca sa ne intarim ligamentele si tendoanele putem practica ciclism sau putem sa alergam, dar sunt foarte bune si exercitiile cu greutati. Prin solicitarea articulatiilor, va creste cantitatea de sange dintre fibrele de colagen, iar rezistenta acestora va creste in timp. Trebuie sa avem insa grija sa facem o incalzire inainte, ca sa fie evitate accidentarile, iar cresterea greutatilor se va face progresiv.
  3. Ajustarea dietei este o idee foarte inspirata daca dorim sa ne fortificam ligamentele si tendoanele. Alimentele bogate in zinc, vitamina C si clorofila stimuleaza producerea de colagen in organism. Daca in fiecare zi vom avea pe masa, in functie de sezon, legume verzi cu frunze, rosii, ardei gras sau iute, verdeturi, nuci, seminte, cereale integrale sau lactate, carne de pui, vita sau miel, necesarul zilnic din aceste vitamine si minerale ne este asigurat.
  4. Daca medicul dumneavoastra este de acord, puteti introduce in dieta suplimente alimentare: vitamina C si colagen sau ginseng si chlorella. Luate cu o ora inainte de practicarea exercitiilor fizice, aceste suplimente ajuta la sinteza colagenului. Dar orice supliment alimentar sau vitamine trebuie administrate doar cu acordul medicului.
  5. Dormiti pentru a fi in forma! Indemnul pare paradoxal, insa specialistii sustin ca sunt necesare macar 7 ore de somn pe noapte pentru o productie normala de colagen in organism (care, oricum, scade cu varsta). O cercetare a Universitatii din California a stabilit o legatura intre somn si producerea de hormoni de crestere. Asadar, cum acesti hormoni stimuleaza sinteza colagenului, un somn de noapte odihnitor este o modalitate la indemana de a ne pastra tendoanele, ligamentele si muschii puternici.